حسین نجاتی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب به تلاش همه جانبه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پیگیری مشکلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی اشاره و طرح رونق تولید را جزء بسیار مهم و راهگشای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد.
وی با اشاره به حمایت از واحدهای صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر سازمان های مرتبط با حوزه تولید و بانک ها با واحدهای صنعتی تأکید کرد.
فرماندار بناب هم با بیان اینکه هرکس در هر موقعیتی باید در جهت رفع موانع تولید و افزایش تولید قدم بردارد، اظهار داشت: نام گذاری سال98 بنام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری باید نقشه راه مسئولان در حمایت از تولیدات داخلی باشد.
امین رفیعی با بیان اینکه رونق تولید و ایجاد اشتغال به عنوان اولویت اول مجموعه نظام جمهوری اسلامی تعیین شده است؛ افزود: تلاش تولیدگران بناب موجب شده با وجود تحریم ها و نوسانات شدید نرخ ارز در سال گذشته شاهد صادرات 110 میلیون دلاری از گمرک شهرستان باشیم.
وی همچنین رشد 67 درصدی صادرات از شهرستان بناب از لحاظ وزنی و 71 درصدی از لحاظ ارزش ریالی را نشانگر ظرفیت بالای این شهرستان در صادرات غیرنفتی و ارزآوری برای کشور دانست و گفت: سال گذشته 130 هزار تن کالا از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر شد.
رفیعی قوانین حاکم بر سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و تولید را یکی از مهم ترین مشکلات و موانع تولید عنوان کرد و گفت: با وجود تصویب طرح های اشتغال زایی و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی در کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید ولی بانک ها بر اساس ضوابط خود عمل می کنند و این باعث می شود تولیدکنندگان بخاطر پروسه طولانی از دریافت تسهیلات پشیمان شوند.
وی در ادامه نبود زمین مورد نیاز برای ایجاد واحدهای تولیدی را از مشکلات اساسی شهرستان برشمرد و از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی توسعه شهرک صنعتی بناب را خوستار شد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از عملکرد بانک ها در قبال تولید و اشتغال گفت: با وجود اینکه در تمامی دولت ها بر اصلاح ساختار بانک ها تأکید شده ولی بانک ها همچنان براساس سلایق خود عمل می کنند.
ضیاءالله اعزازی با اشاره به اینکه با اجرای قوانین حاکم بر بانک ها به تولیدکننده ها ظلم می شود؛ اظهار داشت: سودهای دریافتی از سوی بانک ها اسفناک است و این مدل بانکداری در شأن و منزلت مردم و نظام اسلامی نیست.
وی اظهار امیدواری کرد: بانک ها مصوبه سال 96 مجلس شورای اسلامی در خصوص نظام بانکداری را عملیاتی و اجرا کنند.
وی در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکای جنایتکار در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در کجای دنیا سابقه دارد که با یک نیروی رسمی کشور چنین برخوردی شود؟
اعزازی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دنبال درگیری و اختلاف با هیچ یک از همسایگان خود نیست؛ تصریح کرد: ما می خواهیم کشوری مستقل و آباد باشیم و برای رسیدن به توسعه و پیشرفت از هیچ کشوری نیز اجازه نخواهیم گرفت.
بر پایه این گزارش، در ادامه این نشست مدیران واحدهای تولیدی به تشریح مشکلات و موانع پیش پای تولید پرداحتند که با حضور نمایندگان حوزه های مختلف اعم از بانک، بیمه، امور مالیاتی موارد مطرح شده بررسی و تصمیم گیری های لازم اتخاذ شد.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.