به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات رودخانه ها و مسیل های خطرناک شهرستان با تاکید بر انجام رفتار اداری و قانونی جهت تمکین افراد ساکن در مسیر و حریم رودخانه ها اظهار داشت: ضروری است ابلاغیه ای برای افرادی که در حریم رودخانه ها اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند، صادر و تذکر لازم داده شود.
وی با بیان اینکه ادارات باید پاسخگوی مسوولیت خود در قبال بحران باشند، افزود: دستگاه ها باید در مدیریت بحران، همکاری لازم را جهت انجام اقدامات لازم برای کاهش خطرات ناشی از وقوع سیل انجام دهند.
فرماندار مرند اظهار داشت: برخی اقدامات جهت مقابله با بحران باید در درازمدت انجام شود اما اکنون وظیفه ما پیشگیری و مبارزه محکم با معارضان حریم رودخانه ها است.
وی ادامه داد: دستگاه های مربوط همچنین وظیفه دارند فرهنگ سازی و آموزش های لازم را جهت رفتار مناسب در زمان وقوع بحران توسط مردم ارائه نمایند.
گرشاسبی با تاکید بر انجام استعلام های لازم در زمان ساخت و ساز در حریم رودخانه ها توسط ادارات، گفت: لایروبی رودخانه ها قبل از وقوع سیل و ارائه آموزش های لازم به نیروی انسانی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه باید با تعریف پروسه ای 10 ساله جهت حفظ حریم رودخانه ها عمل کنیم افزود: هدایت وضع موجود در حال حاضر و مقابله با بحران در آینده، باید در دستور کار ادارات قرار گیرد.
فرماندار شهرستان مرند تاکید کرد: توانمندی های شهری در محلات مختلف شهر توزیع شود تا در زمان مقابله با بحران، مشکلی در این زمینه پیش نیاید.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.