یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر این که کنار گذاشتن رانت‌ها و میدان دادن به بخش خصوصی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است، گفت: امروز کارهای اقتصادی دنیا در دست شرکت‌های بزرگ است. ما با میدان دادن به بخش خصوصی می‌توانیم بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را بر طرف کنیم.

شهاب الدین بی‌مقدار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهمترین راهکارهای تحقق رونق تولید بیان‌ کرد: به منظور تحقق شعار سال باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم. از سوی دیگر ما باید بتوانیم تعاملی سازنده با دنیا داشته باشیم. تصویب لوایح FATF در این‌ راستا به ما کمک خواهد کرد.

وی در ادامه، اظهار کرد: باید برای تحقق رونق در بازار تولید و رونق گرفتن اقتصاد در برنامه‌های ارزی تجدید نظر شود. باید اجازه داده شود تا صادر کنندگان بتوانند کالاها را صادر کنند. از سوی دیگر باید به بانک‌ها امکانات داده شود تا نقدینگی را تامین کنند. امروز نقدینگی مورد نیاز کارخانجات چند برابر شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما باید ارتباطات بانکی خود را با دنیا حفظ کنیم و باید در قوانین سختگیرانه در این زمینه تجدید نظر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از نظر بنده راه اصلی حل مشکلات اقتصادی و رونق گرفتن تولید، برداشتن رانت‌ها و میدان دادن به بخش خصوصی برای مذاکره با قدرت‌های دیگر است. امروز بخش خصوصی ما اختیارات چندانی ندارد. در حالی که امروز کارهای اقتصادی دنیا در دست شرکت های بزرگ می چرخد.

بی‌مقدار در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی ما صرفا به عنوان زینت همراه با دولت به خارج رفته و باز می‌گردد،‌ بلکه باید این بخش فعال‌تر شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.