معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تبریز در خصوص سازه‌های احداثی در حریم رودخانه باید بازنگری اساسی انجام دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار کرد: بسیاری از ساخت و سازها بر روی مسیل‌ها و در حریم رودخانه ها انجام شده که ضروری است بحث بازآفرینی منطبق با آزادسازی مسیل ها انجام شود.
وی افزود: گزارشی از سوی شهرداری ها در خصوص وضعیت مطالعه آب های سطحی ارائه شده ولی مشخص نیست این مطالعات چقدر اجرایی شده است.
وی ادامه داد: شهرداری‌ها باید توجه کنند که موضوع شهرسازی و کارهای عمرانی مطابق با استانداردهای تعریف شده انجام شود.
رحمتی با بیان این‌که باید بخشی از پروژه‌ها بر آزادسازی حریم رودخانه‌ها متمرکز شود، گفت: با توجه به این‌که دوره برگشت سیل‌ها مدت زمان طولانی است و از حافظه انسانی خارج می شود، دخل و تصرف در بسیاری از مسیل ها انجام شده و استانداردها رعایت نمی‌شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مهرانه رود ضمن این‌که می تواند محور قوی شهری برای شهر تبریز باشد؛ در عین حال می‌تواند به یک تهدید تبدیل شود.
وی گفت: بسیاری از ابنیه‌های تاریخی و موزه ها در حریم این رودخانه شکل گرفته که ضروری است تمهیدات لازم پیش بینی شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه در برنامه‌های توسعه شهری و طرح‌های جامع شاهد هستیم که بسیاری از این مسیل‌ها تبدیل به خیابان شده است.
رحمتی گفت: حوزه آبریز مسیل‌ها باید متناسب با کانال های احداث شده در داخل شهرها باشد.
وی با تاکید بر این‌که پدافند غیرعامل در طراحی‌ها و ساخت و سازها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: در بحث احداث ساختمان‌های عمومی باید پدافند غیرعامل مد نظر قرار گیرد و در جانمایی سازه‌ها دقت بیشتری شود تا در مسیر سیلاب ها احداث نشود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خواست تا اعتبارات لازم برای تکمیل پل هایی که از محل اعتبارات ماده 10 و 12 ساخته و نیمه کاره مانده را تامین کند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.