جواد رحمتی روز شنبه در جلسه مدیریت بحران استان افزود بسیاری از ساخت و سازها بر روی مسیل ها و در حریم رودخانه ها انجام شده که ضروری است بحث بازآفرینی منطبق با آزادسازی مسیل ها انجام شود.
وی افزود: گزارشی از سوی شهرداری ها در خصوص وضعیت مطالعه آب های سطحی ارائه شده ولی مشخص نیست این مطالعات چقدر اجرایی شده است.
وی ادامه داد: شهرداری ها باید توجه کنند که موضوع شهرسازی و کارهای عمرانی مطابق با استانداردهای تعریف شده انجام شود.
رحمتی با بیان اینکه بایستی بخشی از پروژه ها بر آزادسازی حریم رودخانه ها متمرکز شود، گفت: با توجه به اینکه دوره برگشت سیل ها مدت زمان طولانی است و از حافظه انسانی خارج می شود دخل و تصرف در بسیاری از مسیل ها انجام شده و استانداردها رعایت نمی شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مهرانه رود ضمن اینکه می تواند محور قوی شهری برای شهر تبریز باشد در عین حال می تواند به یک تهدید تبدیل شود.
وی گفت: بسیاری از ابنیه های تاریخی و موزه ها در حریم این رودخانه شکل گرفته که ضروری است تمهیدات لازم پیش بینی شود.
وی اظهار داشت: متاسفانه در برنامه های توسعه های شهری و طرح های جامع شاهد هستیم که بسیاری از این مسیل ها تبدیل به خیابان شده است.
رحمتی گفت: حوزه آبریز مسیل ها باید متناسب با کانال های احداث شده در داخل شهرها باشد .
وی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل در طراحی ها و ساخت و سازها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: در بحث احداث ساختمان های عمومی باید پدافند غیرعامل مد نظر قرار گیرد و در جانمایی سازه ها دقت بیشتری شود تا در مسیر سیلاب ها احداث نشود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خواست: اعتبارات لازم برای تکمیل پل هایی که از محل اعتبارات ماده 10 و 12 ساخته و نیمه کاره مانده را تامین کند.
معاون سیاس و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: آذربایجان شرقی از سوی وزارت کشور به عنوان استان معین برای اعزام موکب ها به استان ایلام معرفی شده است.
علیار راستگو ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با استانداری ایلام نیازهای آن استان اعلام و تمامی امکانات موکب های آذربایجان شرقی به ایلام اعزام و در آن استان مستقر می شوند.
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.