رحیم وظیفه شعاع روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، هدف از برگزاری این همایش را تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، معرفی فعالان و نخبه گان قرآنی آذربایجان شرقی به جامعه و تشویق و ترغیب خانواده ها به تربیت قرآنی فرزندان خود اعلام کرد.
وی افزود: این همایش با تلاش ها و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی آذربایجان شرقی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در همایش فوق از 300 نفر از قاریان و حافظان کل و جزء های مختلف قرآن آذربایجان شرقی که تربیت شده موسسه های قرآنی این منطقه هستند، تجلیل می شود.
وی گفت: در این راستا چهار نفر از قاریان و حافظان بین المللی استان که در تهران اقامت دارند نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وظیفه شعاع اضافه کرد: از مجموع تجلیل شونده ها در همایش یاد شده و در بخش حافظان 70 درصد را بانوان و 30 درصد را آقایان شامل می شود و در بخش قاریان نیز 90 درصد را آقایان و 10 درصد را بانوان تشکیل می دهند.
وی خردسال ترین و کهن سال ترین حافظان و قاریان قرآن آذربایجان شرقی در همایش مزبور را 9 و 60 ساله اعلام کرد.
وظیفه شعاع با اشاره به فعالیت سه دهه ای موسسه های قرآنی در تبریز و آذربایجان شرقی، برگزاری تعداد هشت همایش مختلف را نمونه ای از فعالیت های این موسسه ها بیان و اضافه کرد: همایش قرآنی 100 سالگی امام خمینی (ره) در سال 1378، تجلیل از 50 حافظ قرآن با پیام تاریخی مقام رهبری در سال 1386 و چند همایش تجلیل و اعزام 50 نفر از قاریان و حافظان استانی به حج عمره مفرده از جمله این همایش هاست.
وی از فعالیت تعداد 250 موسسه و مجموعه قرآنی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: بیشتر این موسسه ها نوپا بوده و طی پنج شش سال اخیر راه اندازی شده اند اما با توجه به استقبال مردمی از این موسسه ها، آینده خوبی را در این حوزه پیش بینی می کنیم.
وظیفه شعاع با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردهای مهم و معنوی ارزشمند انقلاب اسلامی توجه به قرآن و آموزه های این کلام الهی است، معرفی پیام های معنوی انقلاب را از جمله ضرورت های کشور دانست که همگان باید در این مسیر فعال بوده و نسبت به آن نباید بی توجهی کرد.
وی ادامه داد: در حالیکه تا پیش از انقلاب اسلامی هیچ فعالیت موثر و تعریف شده در حوزه های قرآنی در کشور وجود نداشت، به برکت این انقلاب مردمی هم اکنون هزاران نفر از جوانان و نوجوانان کشور در موسسه ها و مجموعه های آموزشی قرآنی تربیت و به جامعه معرفی شده اند که در مجامع و مسابقات مختلف بین المللی برای کشور افتخارآفرینی می کنند.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.