علیرضا شمس دانش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته 799 مورد طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق این شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال قبل از آن، 137 مورد افزایش یافته و از هر 2.9 ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است.
وی گفت: 2 هزار و 329 مورد ازدواج نیز در این شهرستان ثبت شده که در مقایسه با سال 96، 11 مورد معادل نیم درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: 79 درصد از این طلاق ها در مناطق شهری و 21 درصد از آنها در مناطق روستایی و نیز 66.7 درصد از ازدواج ها در مناطق شهری و 33.3 درصد نیز در روستاها به وقوقع پیوسته است.
شمس دانش گفت: بر اساس آمار موجود، میانگین سن ازدواج های انجام شده در این شهرستان در مردان 28 سال و در زنان 23 سال و میانگین سن طلاق های ثبت شده نیز در مردان 35 سال و در زنان 30 سال است.
وی افزود: تعداد فوتی های ثبت شده در سال گذشته با 57 مورد افزایش معادل 3.8 درصد به یک هزار و 523 مورد رسیده است.
شمس دانش ادامه داد: علت بیشتر فوتی ها در این شهرستان به ترتیب بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های دستگاه تنفسی، سرطان و تومور، حوادث غیرعمدی و بیماری های گوارشی بوده است.
رئیس ثبت احوال مراغه اضافه کرد: ولادت های ثبت شده در این مدت نیز با 265 مورد معادل 6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، چهار هزار و 326 مورد بوده است.
وی افزود: بیشترین میزان فراوانی نام در نوزدان تازه متولد شده در سال گذشته در بین دختران به ترتیب زهرا، فاطمه و نازنین زهرا و در پسران، علی، ابوالفضل و آی هان بوده است.
اداره ثبت احوال مراغه در فروردین 1307 شمسی تاسیس و در چهاردهم فروردین همان سال اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی رئیس وقت اداره معارف مراغه صادر شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.