به گزارش ایرنا، عادل اصغرپور روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران این شهرستان بر آماده باش کلیه نیرو‌ها و امکانات ادارات شهرستان برای مقابله با سیل احتمالی تاکید و اضافه کرد: چندین گروه متشکل از مسئولان و کارشناسان ادارات و فرمانداری برای پایش مسیل رودخانه ها در شهرستان تشکیل شده است.
وی به رفع موانع پل رودخانه چایلاق تاکید کرد و افزود: تمامی تاسیساتی که از زیر این پل عبور کرده باید از سوی ادارات متولی جمع آوری شود تا از بروز آبگرفتگی در این محل جلوگیری به عمل آید.
وی همچنین خواستار تامین اعتبار از سوی شهرداری برای ساماندهی دو مسیل رودخانه چایلاق و مسیل شهرک ولی عصر عجب شیر شد و افزود: نبود دیوار سنگی در دو طرف این رودخانه و مسیل آن تهدیدی جدی برای سانان اطراف رودخانه است.
اصغرپور همچنین با اشاره به ایجاد پیست قایقرانی در مسیل رودخانه قلعه چای که موجب افزایش سطح آب این شده افزود: این پیست تهدیدی برای خانه های حاشیه این رودخانه است از این رو شهرداری باید استعلام های لازم را از امور آب اخذ و نسبت به رفع خطرات احتمالی اقدام کند.
فرماندار عجب شیر افزود: تمام دستگاههای اجرایی و ادارات این شهرستان در آماده باش کامل هستند و دهیاران نیز در زمان بارش ها باید با حضور در محل خدمت نسبت به رفع خطرات احتمالی و هماهنگی های لازم اقدام کنند.
اصغر پور همچنین بر ضرورت رعایت حریم رودخانه ها و شناسایی نقاط سیل خیز و پیش بینی تدابیر لازم قبل از وقوع حادثه تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، سیل فروردین ماه 96 در جنوب آذربایجان شرقی از جمله شهرستان عجب شیر خسارات مالی زیادی برجای گذاشت و جان 42 نفر را گرفت.
عجب شیر با 71 هزار جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.