سعید کنعانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع این ماموریت ها 116 نفر توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل، 41 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند و 14 مورد نیز نجات فنی انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه در این مدت برای 829 نفر توسط جمعیت هلال احمر استان اسکان موقت ارائه شد، ادامه داد: محورهای سرچم- اردبیل، ورزقان، چاراویماق و گردنه صایین از جمله مسیرهایی بود که با بالاترین میزان برف و کولاک در آنها مواجه بودیم.
کنعانی اظهار داشت: از 14 تا 16 فروردین ماه نیز با توجه به بارش برف و بست شدن راه ها، چهار مورد عملیات با آرگو برای انتقال مادران باردار از مسیرهای بسته شده در برف و کولاک انجام شد.
وی همچنین با اشاره به طرح ملی خدمات مسافران که توسط معاونت جوانان هلال احمر استان انجام شد، گفت: در این مدت بیش از ۱۱۷ هزار مسافر نوروزی ازخدمات مختلف جوانان هلال احمر در سطح استان بهره مند شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: طرح ملی خدمات نوروزی جوانان با هدف فرهنگ سازی برای کاهش حوادث جاده ای برگزار شد، بیش از ۱۱۲ هزار نفر به پست های ثابت مراجعه کرده و از خدمات این پست‌ها از قبیل دریافت نقشه و بروشورهای آموزشی بهره مند شده اند.
وی ادامه داد: ۴ هزار و ۷۶۸ نفر نیز به پست های سیار در قالب طرح «سحاب» مراجعه و توسط جوانان دوچرخه سوار هلال احمری راهنمایی و یا خدمات امدادی دریافت کرده اند.
کنعانی افزود: تعطیلات نوروز امسال بیش از ۴۰ هزار نفر نیز با امضای میثاق ‌نامه به کمپین «بهرفت» که رفتارهای ترافیکی و فرهنگ سازی و پرهیز از رانندگی در حالت خواب آلودگی را یادآوری می کند، پیوسته اند.
وی اظهارداشت: بیش ۲۱ هزار نفر نیز در این مدت از خدمات ایستگاه سلامت اعم از تست فشار خون و BMA بهره مند شده اند، ۶ هزار و ۲۸۳ کودک از خدمات فضاهای دوستدار کودک استفاده کرده اند و ۲ هزار و ۷۲۰ نفر نماز خود را در خیمه های نماز جوانان هلال احمر اقامه کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: در راستای فرهنگ سازی رفتارهای ترافیکی و نحوه برخورد با حوادث ، اقلام متعددی اعم از نقشه، بروشور، اقلام آموزشی و آگاه سازی بویژه درخصوص سیل و پناهگیری در زمان وقوع سیل، بهمراه اقلام انگیزشی برای کودکان و سایر مسافران در پست های نوروزی جوانان در سطح استان توزیع شده است.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.