محمد اشجعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق نقشه های پیش یابی فعالیت سامانه بارشی در این روزها موجب بارش شدید باران و رگبار، غرش آذرخش و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف می شود.
وی اظهار داشت: این سامانه همچنین موجب وزش تندبادهای موقتی، بارش تگرگ در نواحی مستعد، اصابت صاعقه در ارتفاعات، مه گرفتگی، کاهش دید افقی و آبگرفتگی معابر استان می شود.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در گردنه های کوهستانی و برفگیر استان احتمال کولاک برف و در جاده ها لغزندگی و اختلال در رفت و آمد خودروها وجود دارد.
اشجعی با بیان اینکه شدت فعالیت این سامانه بیشتر در نیمه جنوبی استان خواهد بود، ادامه داد: توصیه می شود اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث و خسارت های احتمالی به عمل آید.
وی گفت: هم اکنون تبریز با 14 و کلیبر با 2 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان هستند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
3077/8023
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.