به گزارش ایرنا، مرتضی آبدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان های کلیبر و خداآفرین به ‌واسطه ظرفیت های مختلف گردشگری اعم از طبیعت‌ گردی، وجود آثار تاریخی، جنگل ‌های سرسبز و خوش آب و هوای منطقه ارسباران، اماکن زیارتی، آب گرم معدنی و صنایع ‌دستی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
وی با اشاره به میزان اقامت گردشگران نوروز 98 در این شهرستان ها، افزود: شهرستان کلیبر و خداآفرین از نخستین روز سال 98 تا پایان روز نهم فروردین پذیرای 11 هزار و 541 گردشگر در مراکز اقامتی خود اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، و اقامتگاه های بوم گردی بوده است.
آبدار با اشاره به فعالیت اقامتگاه های بوم گردی و اقامت گزینی گردشگران در این مکان ها و آشنایی بیشتر گردشگران با فرهنگ اصیل روستایی منطقه، ادامه داد: این شهرستان ها با 85 اقامتگاه بوم گردی، در نوروز امسال نیز همچون سنوات گذشته پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، بطوریکه اقامتگاه های این منطقه تا پایان روز نهم فروردین میزبان 4 هزار و 105 گردشگر بوده است.
وی با اشاره به استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی این منطقه، اظهار داشت: از نخستین روز سال 98 تا پایان روز نهم فروردین از اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی شهرستان های کلیبر و خداآفرین 52 هزار و 150 مورد بازدید به عمل آمده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین به نظارت مستمر تیم های نظارتی ستاد اجرایی نوروز این دو شهرستان بر عملکرد مراکز خدماتی نیز اشاره کرد و گفت: تیم های نظارتی استان و شهرستان، طی روز های اعلام شده، از مراکز اقامتی، پذیرائی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز،161 فقره بازدید به عمل آورده اند.
3077/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.