یعقوب طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران و مسافران نوروزی در این ایام از آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و گردشگری و نیز آثار دست ساز و صنایع دستی این شهرستان دیدن کردند.
وی به بازدید بیش از 16 هزار نفر از رصدخانه مراغه در طول این مدت اشاره کرد و گفت: این رصدخانه تاریخی به عنوان سومین اثر پربازدید آذربایجان شرقی مورد توجه گردشگران است.
وی با اشاره به افزایش 5.78 درصدی آمار اقامت های نوروزی در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اضافه کرد: هتل ها، میهمان پذیرها، مسافرخانه ها و اماکن بوم گردی شهرستان در طول این مدت بیشترین اقامت را داشته اند.
طالبی اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی را زمینه‌ ساز توسعه پایدار گردشگری دانست و افزود: 14 اقامتگاه بوم گردی مجوز دار در شهرستان فعال هستند و گردشگران و مسافران نوروزی از هشت اقامتگاه استفاده کرده اند.
وی به افزایش 13.6 درصدی بازدید از موزه های ایلخانی و سنگ نگاره ها نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در طول این مدت 3 هزار و 199 گردشگر و مسافر نوروزی از موزه های مراغه بازدید کرده اند.
وی همچنین از برگزاری جشن نوروزگاه با اجرای آیین های تکم گردانی و چُمچه گَلین به همراه موسیقی اصیل ترکی در این شهرستان در روز گذشته خبر داد و گفت: این آیین با هدف معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم آذربایجان به خصوص مراغه برای گردشگران و مسافران نوروی در کنار آثار، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور محسوب می شود که حدود 300 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.