محمدباقر هنربر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه سامانه بارشی شدیدتری فردا آذربایجان شرقی را در بر خواهد گرفت بر این اساس آتشنشانی تبریز به واحدهای مسکونی جانبی واحدهای تخریب شده به صورت کتبی اعلام کرده تا واحدهای مسکونی خود را به طور موقت تخلیه کنند.
وی افزود: پنج واحد مسکونی یاد شده در دامنه کوه واقع در خیابان عباسی انتهای کوی شهید بهشتی تبریز به صورت غیرمجاز ساخته شده اند و به مرور زمان و در اثر نفوذ آب باران و تگرگ به پی ساختمان و سست شدن آنها تخریب شدند.
هنربر با بیان اینکه 120 واحد مسکونی حاشیه نشین و کم دوام دیگر در این منطقه وجود دارد، گفت: واحدهای مسکونی در معرض حادثه و سیل خیز نیز باید تا پس از بارندگی های فردا و رفع خطر منازل خود را تخلیه کنند.
وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی یا افرادی که در حریم و بستر رودخانه ها یا نقاط حادثه خیز واقع هستند به اخطاریه های مسوولین توجه کنند و در نقاط ایمن ساکن شوند.
مدیرکل بحران آذربایجان شرقی با بیان اینکه حاشیه نشینی در کلانشهر تبریز معضل بزرگ شهرنشینی است، گفت: هماهنگی های لازم بین ادارات و نهادهای مرتبط از جمله شهرداری انجام می شود تا در میان مدت مشکل حاشیه نشینی برطرف شود.
سخنگوی اورژانس نیز در خصوص حادثه ریزش و تخریب 5 واحد مسکونی در تبریز گفت: به دنبال نشست و تخریب منازل مسکونی در کوی بهشتی تبریز تیم‌های امداد، آتش نشانی و اورژانس به محل اعزام شدند.
وحید شادی ‌نیا گفت: این حادثه مصدوم و کشته نداشته اما 2 دستگاه آمبولانس اورژانس تبریز تا پایان عملیات آوار برداری در محل حضور دارند.
به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز با صدور اطلاعیه جوی، اعلام کرد: سامانه بارشی قوی و فعالی از روز شنبه دهم فروردین ماه جاری به این استان نفوذ کرده و موجب ابرناکی و بارش های پراکنده به ویژه در نواحی جنوبی استان می شود.
بر اساس این گزارش، نفوذ سامانه قوی و فعالی به تدریج از اواخر شنبه از سمت غرب کشور، استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی شدید و بارش باران و برف خواهد شد و فعالیت اصلی سامانه روزهای یکشنبه و دوشنبه بوده و با شدت کمتر در روز سه شنبه (روز طبیعت) تداوم خواهد داشت.
در اطلاعیه اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بر اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی تاکید شده است.
به گزارش ایرنا، 30 درصد از شهرهای کشور مشکل حاشیه نشینی دارند اما در کلان شهر تبریز 2 هزار و 500 هکتار بافت حاشیه نشین وجود دارد که جمعیت آن از جمعیت بسیاری از مراکز استان های کشور بیشتر است.
استقرار بیش از 400 هزار نفر از جمعیت حدود 1.8 نفری تبریز در محلات حاشیه ای و سکونت گاه های غیررسمی، این نقاط را حادثه خیز کرده است.
استان آذربایجان شرقی حدود سه میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر آن در تبریز مرکز استان سکونت دارند.
3077/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.