داور ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس گفت: منطقه آزاد ارس با نگاه توسعه‌ای جشنواره تئاتر خیابانی ارس را برگزار می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید اسدی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره تئاتر خیابانی ارس در دوره‌های گذشته، عنوان کرد: منطقه آزاد ارس با نگاه توسعه‌ای جشنواره تئاتر خیابانی ارس را برگزار می‌کند.
وی افزود: اینکه در ششمین دوره این جشنواره، شاهد سراسری شدن آن هستیم، نشان دهنده این نگاه و حرکت منطقی برگزار کننده‌های جشنواره است. 
اسدی تاکید کرد: افزایش جذابیت نمایش‌های اجرا شده در جشنواره تئاتر خیابانی ارس و بین المللی شدن آن در سال‌های آتی، می‌تواند زمینه ساز سفرهای فرهنگی از کشورهای همسایه به قصد حضور در این جشنواره باشد. 
وی با اشاره به همزمانی این جشنواره با مهم ترین روز تئاتری جهان، خاطرنشان کرد: هفتم فرودین روز جهانی تئاتر و روز ملی بزرگداشت هنرهای نمایشی ایرانی است و باعث افتخار است که جشنواره تئاتر خیابانی ارس در چنین روز مهمی آغاز می شود. 
اسدی تصریح کرد: تئاتر فرهنگ گفت‌وگو و تعامل را گسترش می‌دهد و می‌توان گفت‌وگو را یکی از نیازهای اصلی فرهنگی در کشور عنوان کرد. 
داور ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با اشاره به اهمیت تئاتر در عرصه جهانی، گفت: تئاتر یکی از مهم ترین دستاوردها و میراث های ماندگار بشری است و از این هنر به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه جهانی نام می‌برند.
اسدی افزود: فرهنگ ها و کشورهایی در جهان پیشرو هستند که تئاتر در این کشورها و جوامع رشد و توسعه مناسبی داشته باشد. 
وی عنوان کرد: تئاتر خیابانی می تواند عرصه حضور تئاتر در جامعه را افزایش دهد. به طوری که به جای دعوت مردم برای تماشای تئاتر، این تئاتر است که مهمان مردم می شود. 
اسدی در پایان گفت: هنر تئاتر زبان مشترک جهانی است و می توانیم به کمک این هنر در جهان نیز حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.