حبیب شریفیان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اخطاریه های سازمان هواشناسی برای هفته دوم فروردین ماه گفت: تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی ناپایدار طی سه روز آینده در استان است و تداوم فعالیت سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف و مه و رعد و برق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اخطاریه هواشناسی، با توجه به شدت بارش در برخی نواحی؛ آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی و در برخی مسیرهای مواصلاتی بویژه در گردنه های کوهستانی و برفگیر، یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نخواهد بود.
وی با بیان اینکه از هفتم تا 12 فروردین هوای بیشتر مناطق استان بارانی خواهد بود و پیامد بارش‌ها بروز سیلاب، رعد و برق و وزش باد است، گفت: دامداران و عشایر در این پنج روز از چرای دام‌ها در ارتفاعات خودداری کنند تا از خسارت‌های دام‌ها بر اثر صاعقه در امان باشند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان احتیاط از ورود دام به مناطق مرتفع و چرای دام به دلیل بارندگی های رگباری و احتمال وقوع صاعقه و بارش پراکنده باران و وزش باد را از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای هفته دوم فروردین ماه جاری عنوان کرد.
وی افزود: تنظیم و تهویه دما و رطوبت در مرغداری ها و دامداری ها به خصوص به هنگام شب با توجه به نوسان دمایی و محافظت از کندوهای زنبور عسل در مقابل باران و وزش باد را از دیگر توصیه های هواشناسی کشاورزی در روزهای آتی است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.