غلامرضا رسول زاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راهداران دیشب با برف روبی و نمک پاشی محورهای ارتباطی استان به ویژه در شهرستان های بستان آباد، هشترود، مراغه، میانه و چاراویماق مانع از بسته شدن آنها شدند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بیشتر محورهای ارتباطی استان پدیده مه حاکم بوده و این پدیده به همراه کولاک برف، دید رانندگان را کاهش داده است، اظهار داشت: رانندگان برای رفت و آمد در محورهای ارتباطی استان به ویژه در مناطق کوهستانی، سرعت مطمئنه و فاصله خود با خودروها را رعایت کنند.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی استان و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد در آن ها با احتیاط انجام می شود.
رسول زاده از رانندگان درخواست کرد تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروهای خود را به امکانات زمستانی مانند زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و پوشاک گرم مجهز کنند.
وی با اشاره به اینکه احتمال بروز سیل و ریزش کوه در گردنه ها و مناطق کوهستانی استان وجود دارد، یادآوری کرد: مسافران از توقف در شانه راه ها و اتراق در مسیل رودخانه ها، زیر پل ها، زیرگذرها و مناطقی که احتمال زیرش کوه وجود دارد خودداری کنند.
وی توصیه کرد: مسافران برای توقف و استراحت از مجتمع های رفاهی و خدماتی بین راهی استفاده کنند.
هم اکنون حدود 900 نفر از عوامل راهداری با 600 دستگاه سبک و سنگین در جاده های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی مستقر بوده و اقدام به برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی آن ها می کنند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی سامانه بارشی امشب نیز در استان فعال بوده و احتمال بروز سیل همچنان وجود دارد.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر 97 با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه ماشین آلات اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی در حال اجراست.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.