مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی کلیسای سنت استپانوس و موزه آذربایجان را پر بازدیدترین اماکن و جاذبه های گردشگری استان تا پایان روز چهارم فروردین ۹۸، عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، "مرتضی آبدار" با بیان این خبر، اظهار کرد: براساس آمارهای احصائی که تا پایان چهارمین روز فروردین ۹۸ صورت گرفته است، موزه ها و اماکن تاریخی استان با استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی مواجه شده که در این میان، کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان ، موزه قاجار ، رصدخانه مراغه و موزه مشروطه جزو پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری استان قرار گرفته اند.
آبدار در خصوص موزه آذربایجان و استقبال چشمگیر گردشگران از این مکان نیز اظهار کرد: موزه آذربایجان تبریز با به نمایش گذاشتن "آثار فلزکاری هفت هزار ساله" در ایام تعطیلات نوروز برای گردشگران نوروزی، فرصتی مناسب را برای آشنایی بیشتر گردشگران با آثار تاریخی و منحصربفرد فراهم ساخته است، این موزه طی روزهای نخست سال ۹۸ در صدر اماکن پربازدید تبریز قرار گرفت، بطوریکه طبق آمار احصا شده تا پایان چهارم روز فروردین ۹۸، هفت هزار و ۲۰ بازدید از موزه آذربایجان به عمل آمده است.
وی با اشاره به اینکه موزه قاجار نیز یکی از مهم ترین و غنی ترین موزه های تبریز محسوب می شود، ادامه داد: این موزه که همه ساله پذیرای هزاران گردشگر از اقصی نقاط دنیا و کشور است، تا پایان روز چهارم فروردین میزبان شش هزار و ۵۱۰ گردشگر بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: نوروز امسال کلیسای سنت استپانوس جزو اصلی ترین مقاصد بازدید مخاطبان قرار گرفته، به‌طوریکه تا چهارم فروردین سال جاری ۱۳ هزار و ۵۷۱ بازدید از این مکان انجام گرفته است.
آبدار در پایان گفت: رصدخانه مراغه با پنج هزار و ۲۲۶ نفر و موزه مشروطه با چهار هزار و ۹۶۱ بازدید از دیگر اماکن پربازدید چهار روز گذشته در ایام نوروز به شمار می آید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.