مرتضی آبدار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این آمار، بازدید از اماکن و ابنیه های مختلف گردشگری استان همچون مراکز موزه ای، تاریخی، فرهنگی و تفریحی استان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی از سوی گردشگران نوروزی مورد استقبال چشمگیری قرار گرفته است، گفت: با توجه به قابلیت های متنوع، این استان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می آید و در کنار این قابلیت ها دستگاه های عضو ستاد سفر در تلاش هستند تا با برنامه های فرهنگی و آئینی ایام پر نشاطی را برای گردشگران فراهم کنند.
آبدار به میزان اقامت گردشگران نوروزی در مرحله نخست سفرهای نوروزی در استان اشاره کرد و افزود: با وجود شرایط خاص آب و هوایی در روزهای پایان سال گذشته، در سال جدید شاهد استقبال گردشگران در سفر به استان بودیم، به طوری که از 25 اسفند تا چهارم فروردین، مراکز اقامتی استان پذیرای 165 هزار و 277 نفر گردشگر بودند.
وی به ضرورت نظارت آگاهانه و مستمر بر عملکرد مراکز خدماتی تاکید کرد و ادامه داد: تیم های نظارتی ستاد اجرایی نوروز استان طی روزهای اخیر از مراکز اقامتی، پذیرایی بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و سایر مراکز به تعداد یکهزار و 256 فقره بازدید انجام دادند.
آبدار اضافه کرد: در این حصوص اقدامات نظارتی لازم جهت ارتقای کیفیت خدمات سفر نوروزی استان به صورت جدی انجام شده است و تاکنون یک فقره اخطار کتبی و 52 فقره تذکر کتبی به مراکز متخلف ابلاغ شده و 33 فقره تشویق نیز به مراکز خدماتی صادر شده است.
به گزارش ایرنا، ستاد تسهیلات سفر آذربایجان شرقی برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرهای مختلف تعداد 100 نوروزگاه تدارک دیده است که 60 برنامه در تبریز و بقیه در سایر شهرها اجرا می شود.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.