سردار عابدین خرم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سپاه عاشورا به نمایندگی از مردم آذربایجان شرقی خدمات خود را به سیل ‌زدگان ارایه می ‌کند و مردم نوع دوست استان می‌ توانند اقلام خود را برای ارسال به مناطق سیل‌ زده به نواحی سپاه مستقر در شهرستان‌ها تحویل دهند.
وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اینکه سپاه و بسیج تا استقرار آرامش کنار مردم سیل‌ زده خواهند بود، اظهار داشت: سپاه عاشورا نیز بر همین اساس تمام امکانات و تجهیزات خود را برای کمک به سیل زدگان در اختیار استان های سیل زده قرار داده است.
سردار خرم با اشاره به هماهنگی های انجام شده با جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: مکانی در شهر گرگان برای دپوی اقلام ارسال شده توسط سپاه عاشورا آماده شده است و با توجه به اینکه راه‌های زمینی دسترسی از بین رفته است، اقلام از طریق بالگرد به مناطق سیل زده منتقل می شود.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در روزهای 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان باعث سرریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبد کاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی نیز موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگان رود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.