معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از آغاز فعالیت سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) چهارم فروردین ماه خبر داد.
محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت دمای هوای استان، اظهار کرد: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده نفوذ و فعالیت سامانه بارشی فعالی از روز (یکشنبه) چهارم فروردین ماه تا روز(چهارشنبه) هفتم فروردین ماه می‌باشد که موجب ابرناکی، وزش باد (گاهی نسبتا شدید)، بارش متناوب باران و برف، مه و کاهش دما خواهد شد.
 وی ادامه داد: با نفوذ این سامانه بارشی به استان، بارش باران و برف، کاهش دما و وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در مناطق کوهستانی و سردسیر، کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌ بینی می‌شود؛ لذا توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه‌ لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به‌عمل آید.
وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی 24 ساعت گذشته، شهرستان جلفا با ۱۸ درجه بالای صفر و شهرستان سراب با دو درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.  
اشجعی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان ۱۳ درجه بالای صفر و در سردترین زمان یک درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز ۱۲ درجه بالای صفر بوده که نسبت به 24 ساعت گذشته، یک درجه افزایش یافته است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.