حکیمه انتظاری شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اجرای طرح تعریض این مسیر در داخل روستای علویان و اجرای جدول گذاری، 160 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای آسفالت ریزی آن با همکاری فرماندار تامین شده است.
وی ادامه داد: با توجه به تامین اعتبار، آسفالت ریزی در این مسیر گردشگری روستایی با مساعد شدن وضعیت جوی و پایان تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت دهیاری، فرمانداری و بخشداری انجام شده که نقش مهمی در توسعه این مسیر گردشگری خواهد داشت.
انتظاری با اشاره به مسیرگشایی انجام شده در روستای علویان برای این منظور نیز گفت: این مسیر به دلیل تردد بالای گردشگران از شهرهای مختلف استان و کشور و نیز روستاهای بالادست سدعلویان مسیرگشایی و تعریض شده است.
وی افزود: در این راستا و با مشارکت مردم، دهیاری و بخشداری مرکزی 260 مترمربع تملک زمین و 130 متر جدول گذاری شده که برای این منظور 155 میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری روستای علویان و اعتبارات روستاهای بالادست هزینه شده است.
وی اضافه کرد: با مسیرگشایی انجام شده در این روستا، مسیر 14 متری خیابان اصلی این روستا به 20 متری تبدیل شده و با تعریض آن تردد در این مسیر گردشگری تسهیل می شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این مسیر گردشگری نیز گفت: هم اکنون برای توسعه صنایع دستی و گردشگری روستاهای این منطقه و بالادست علویان، نمایشگاه و بازارچه گردشگری در روستای علویان دایر شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه، تولیدات و صنایع دستی روستاییان این منطقه در معرض بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی قرار گرفته است.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.