محمد اشجعی، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال آبی جاری ( از مهر تا 27 اسفند) 205.8 میلی متر بارندگی در استان روی داده است، افزود: این میزان در بلند مدت 143.9 میلی متر بود.
وی با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز 12.8 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: میانگین بارش در سال آبی گذشته 182.4 میلی متر گزارش شده است.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بارش یک سال کامل آبی گذشته ( از مهر 96 تا مهر 97) 284.8 میلی متر در استان بود.
اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش در استان از شهرهای کلیبر و بستان آباد به ترتیب 13.2 و 13.1 میلی متر گزارش شده است.
وی گفت: براساس پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا ظهر امروز ادامه داشته و از بعد از ظهر به تدریج از استان خارج می شود.
اشجعی افزود: در 24 ساعت گذشته سراب با پنج درجه زیر صفر خنک ترین و جلفا و میانه با 11 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بودند.
وی یادآوری کرد: در این مدت دمای تبریز در گرم ترین زمان 7 درجه بالای صفر و در سردترین زمان صفر درجه گزارش شده و دمای کنونی آن نیز 2 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نکرده است.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.