استاندار آذربایجان شرقی گفت: غفلت در خصوص ادبیات، فرهنگ و جغرافیای کشورمان به حدی است که افراد خارجی حافظ و سعدی را بیش از ایرانی‌ها می‌شناسند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: با تغییر هرم سنی جمعیت کشور تقاضا برای آموزش و پرورش کاهش یافته و این موضوع با وجود نگرانی در مورد پیری جمعیت، برای کیفیت بخشی مدارس فرصت بزرگی است.
پورمحمدی با اشاره به نظام‌های آموزشی رایج در دنیا، گفت: رویکرد نظام‌های آموزشی دنیا همچون انگلیس و آمریکا به صورت مهارت محوری بوده؛ این در حالی است که در کشور ما به این امر کم توجهی شده است.
وی افزود: باید به بحث آموزش‌های مهارتی بیش از پیش توجه کرده و این امر با ایجاد پژوهش‌سراهای دانش آموزی ممکن می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص لزوم تعامل مدارس و مراکز علمی و آموزشی گفت: دانش آموزان با استفاده از امکانات این مراکز علمی همچون دانشگاه‌ها با تجهیزات موجود و محیط دانشگاه آشنا می‌شوند.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به نقش بی بدیل آموزش و پرورش و تاثیر آن در اصلاح جامعه، اهتمام به تحقق سند تحول بنیادین امری ضروری است.
پورمحمدی در خصوص لزوم توجه به بحث نشاط در جامعه، گفت: آینده جامعه در گرو سلامت روحی و روانی جوانان بوده و رمز تحقق سند تحول بنیادین نیز وجود فضای امید بخش در جامعه است.
وی افزود: هدف دشمنان جمهوری اسلامی ایران  ناامیدی جوانان از آینده کشور بوده و این نشان دهنده لزوم ایجاد فضای امید در جامعه است.
پورمحمدی در خصوص افزایش توزیع گوشت در استان، گفت: حدود 210 تن گوشت در سال 97 توزیع شده و نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.