محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت: مدارس و دانشگاه‌هایی که به این شکل عمل می کنند شخصیت معلم و استاد را زیر سوال می‌برند و هرگز در شان یک معلم و استاد نیست که آشپزخانه منزل مسکونی به عنوان اتاق معلمان یا استادان در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه مکتب و مدرسه تعریف خاص خود را دارد،افزود: بهتر است این گونه مدارس تجمیع شوند و مدرسه استانداردی تاسیس کنند تا معلمان و دانش‌آموزان از کلاس و صندلی‌های استاندارد بهره ببرند.
پورمحمدی با تاکید بر اجرای طرح ایران‌مهارت در مدارس، گفت: همه ما و به خصوص نوجوانان و جوانان باید اطلاعات صحیح و کافی از استان و کشورمان داشته باشند ولی متاسفانه گاهی یک فرد خارجی بیشتر از ما سعدی و حافظ را می‌شناسد و این نشان می‌دهد که ما در آموزش ادبیات، تاریخ، جغرافی و فرهنگ خود به نسل جوان غفلت کرده‌ایم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نظام آموزشی ما باید به دنبال تربیت افرادی باشد که بتوانند مسایل را حل کنند، افزود: این که ما چند پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داریم زیاد مهم نیست، مهم این است که بتوانیم افرادی با روحیه پژوهش‌گری تربیت کنیم.
وی بر ارائه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس تاکید کرد و گفت: در وضع استاندارد به ازای یک مهندس فارغ‌التحصیل از دانشگاه، باید 10 نفر تکنسین تربیت کرد که این هم بر عهده آموزش و پرورش و هنرستان‌هاست.
پورمحمدی همچنین بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش تاکید کرد و اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته به جای اینکه میلیاردها پول برای چاپ کتاب هزینه کنند با روش های مختلف از ظرفیت فضای مجازی استفاده می کنند.
وی خواستار تعامل دانشگاه ها و مراکز علمی استان با مدارس شد و گفت: اگر بخواهیم شاهد توسعه و پیشرفت در جامعه باشیم، چاره‌ای نداریم جز این که به آموزش و پرورش توجه کنیم و هرگونه هزینه کرد برای آموزش و پرورش و آموزش عالی را سرمایه‌گذاری بدانیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمارها نشان می دهند که نوجوانان و جوانان ما افسرده اند و نحوه شادی کردن را نمی دانند، اظهار داشت: باید فضای نشاط و امیدبخش را در مدارس و دانشگاه‌ها ایجاد کنیم.
وی افزود: انسانی که از لحاظ جسمی سالم باشد ولی از نظر روحی سالم نباشد به درد جامعه نمی‌خورد.
پورمحمدی بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: نوجوانان در سن حساسی هستند و خیلی آسیب‌پذیرند بنابراین باید با آن‌ها دوست شده و ارتباط برقرار کرد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.