به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز یکشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان هوراند گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر بوده و فرماندهی این قرارگاه بر عهده امام جمعه است.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه نماز جمعه در بیش از 900 شهر کشور برگزار می شود، افزود: این اجتماع عظیم باید باعث افزایش وحدت و صمیمیت در بین مردم شود.
وی اظهار داشت: ائمه جمعه ها باید پیشگام و پیش رو باشند و به همه کسانی که در مسیر انقلاب حرکت می کنند و در پی تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری‌اسلامی تلاش می کنند حق پدری ادا کنند.
فرماندار هوراند نیز در این جلسه گفت: یکی از اصلی ترین مطالبات مردم این شهرستان انتصاب امام جمعه بود که این امر پس از 25 سال محقق شد.
زین العابدین مردانیان با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه افزود: نهاد نماز جمعه که میراث امام (ره) در جمهوری اسلامی ایران است، پایگاه عبادی و سیاسی بوده و در حفظ امنیت و آرامش کشور نقش اساسی و مهمی ایفا می کند.
هوراند از بخش‌های تابعه شهرستان اهر است که در مرداد سال 1392 بر اساس ابلاغیه معاون اول رییس جمهوری به شهرستان ارتقا یافت.
شهرستان هوراند در 170 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال و غرب با شهرستان کلیبر، از سمت شرق با استان اردبیل و از سمت جنوب با شهرستان اهر هم‌ مرز است و حدود 21 هزار نفر جمعیت دارد.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.