حسین حسن زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال رفع 10 نقطه پرتصادف استان در سطح ملی مصوب و مقرر شده تا 50 درصد اعتبار رفع این نقاط از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و 50 درصد نیز از منابع استانی تامین شود.
وی با اشاره به اینکه از اعتبار مذکور حدود 60 درصد تخصیص یافته است، اظهار داشت: براساس تفاهم نامه قرار است اعتبارات استانی نیز در طی 3 سال تامین شود.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: قرارداد برای رفع نقاط پرتصادف منعقد شده و عملیات اجرایی آن ها بعد از تعطیلات نوروزی انجام می شود.
حسن زاده ادامه داد: از سال 91 براساس دستورالعمل و مشخصه های مربوط، نقاط پرحادثه استان احصا و 63 نقطه پرتصادف، 50 نقطه دارای تصادف و 21 نقطعه مستعد تصادف شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه این نقاط پرحادثه در راه های شریانی و اصلی استان شناسایی شده اند، یادآوری کرد: رفع 10نقطه پرتصادف دیگر نیز در سطح ملی مصوب شده، ولی اعتباری برای آن تخصیص نیافته است.
حسن زاده افزود: برای کاهش آمار تصادفات در نقاط حادثه خیر آذربایجان شرقی از سال های گذشته اقدام به آشکارسازی آن ها شده و الزامات ایمنی مانند نصب چراغ چشمک زن و چراغ چشم گربه ای و شیار زدن محور در این نقاط انجام شده است.
آذربایجان شرقی به وسعت حدود 45 هزار کیلومتر مربع، دارای 14 هزار و 196 کیلومتر شبکه راهداری است.
در سطح استان آذربایجان شرقی 235 کیلومتر آزادراه، 453 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و شنی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.