معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: پیرو اطلاعیه جوی، فعالیت سامانه بارشی که از بعد از ظهر شنبه وارد استان شده، از روز یکشنبه تا روز سه شنبه به طور متناوب در استان فعال خواهد بود. 
 محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته شهرستان‌های میانه و جلفا با 13 درجه بالای صفر جزو گرم‌ترین مناطق و سراب نیز یک درجه زیر صفر، سردترین شهرستان استان بوده است.     وی با بیان این‌که دمای فعلی شهرستان تبریز 11 درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته چهاردرجه گرم‌ترشده است، گفت: دمای شهرستان تبریز نیز در گرم ترین زمان خودهفت درجه بالای صفر و در سردترین زمان نیز دو درجه بالای صفر بوده است. 
اشجعی گفت: کاهش دما در روزهای دوشنبه و سه شنبه در نیمه شمالی استان به طور محسوس حدود پنج تا 10 درجه خواهد بود.     وی بیان کرد: فعالیت سامانه‌ی بارشی باعث ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و کاهش دما خواهد شد. 
اشجعی یادآور شد: با توجه به احتمال آبگرفتگی معابرعمومی، کولاک برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه گردنه‌های کوهستانی توصیه می‌شود اقدامات لازم و پیشگیرانه انجام شود
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.