ابراهیم جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته اکنون یکهزار و 526 کودک دچار سوء تغذیه، زیر حمایت این نهاد هستند که با ارایه سبد غذایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه مناسب تلاش داریم مشکلات آنها را برطرف کنیم.
وی افزود: از مجموع کودکان زیر پنج سال که دچار سوء تغذیه بوده و زیر حمایت کمیته امداد هستند 464 نفر در مناطق محروم استان سکونت دارند.
جعفری با تاکید بر مشارکت خیران استان برای تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین کودکان دچار سوء تغذیه، گفت: طرح همسفره با هدف تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر پنج سال که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی را ندارند، اجرا می شود و نیازمند مشارکت همگانی خیران هستیم.
وی همچنین اعلام کرد: در 11 ماهه سالجاری 2 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط کمک های مردمی، 12 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار دولتی و یک میلیارد و 220 میلیون ریال از محل هدفمندی یارانه ها برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سرانه ماهانه سبد غذایی هر کودک را 920 هزار ریال اعلام کرد و افزود: خیران برای مشارکت در طرح همسفره می توانند با مراجعه به سایت همسفره (hamsofreh.ir) امکان انتخاب چند سبد غذایی برای هر کودک را تقبل کنند.
جعفری ادامه داد: سال گذشته با کمک های خیران 16 هزار و 380 بسته غذایی بین کودکان دچار سوءتغذیه توزیع شد و 420 نفر از این کودکان بهبود یافته و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خارج شدند.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.