به گزارش ایرنا، در همین زمینه دادگستری آذربایجان شرقی نشستی پیرامون علل و عوامل افزایش تاخیر پروازها و تفاوت بهای بلیت ‌ها در راستای حفظ حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه برگزار کرد که در آن بر پیگیری موضوع از سوی دستگاه قضایی و تعزیرات حکومتی استان تاکید شد.
معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت حقوق مسافران هوایی، از افزایش اعتراض‌ها و شکایات مختلف در رابطه با تاخیر یا ابطال پروازهای هواپیمایی در تبریز خبر داد و بر اطلاع رسانی دقیق و مناسب در خصوص زمان و علت تاخیر و دلجویی مسئولان شرکت‌های هواپیمایی هنگام تاخیر پرواز تاکید کرد.
بابک محبوب علیلو با اشاره به مواد 1 و 2 قانون مسئولیت مدنی، ماده 14 قانون آیین دادرسی کیفری، قانون امور صنفی مبنی بر تخلف و قابل تعقیب و مجازات عامل تاخیر در ارایه خدمات، ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری، شیوه نامه 2040 حقوق مسافر در پروازهای داخلی و سند حقوق شهروندی، افزود: تمامی شرکت های هواپیمایی مکلف هستند با بیان علت و مدت تاخیر پرواز، کرامت و حقوق مسافر را رعایت کرده و بر اساس ساعات تاخیر قسمتی از مبلغ بلیت فروخته شده، به مسافر برگشت داده شود .
وی با بیان اینکه از مشکلات شرکت‌های هواپیمایی به دلیل تحریم‌ها آگاه هستیم، یادآوری کرد: تنش بین مسافران، کادر پرواز و کارکنان فرودگاه از جمله مشکلات اجتماعی و انتظامی در محوطه فرودگاه ها از جمله تبعات تاخیر پروازها است.
محبوب علیلو ادامه داد: بر همین اساس مدیریت تاخیرهای غیرمرتبط با تحریم ‌ها و نیز پرداخت خسارت‌های مادی و معنوی ناشی از تاخیر پروازها به مسافران باید مد نظر مسئولان شرکت های هوایپیمایی قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: تفاوت بهای بلیت های یک پرواز با هیچ منطق و اصولی سازگاری ندارد و مسافران از این تفاوت‌ها گلایه دارند.
محبوب علیلو پرهیز از ادغام پروازها، حضور مدیران عامل شرکت ها در بین مسافران، اعلام شفاف علل تاخیر، عذرخواهی و پذیرایی از مسافران، پرداخت خسارت در صورت تاخیر پروازها، نظارت بر دفاتر فروش بلیت و استفاده از فناوری روز توسط شرکت هواپیمایی از جمله اقدامات برای حفظ حقوق مسافران است.
به گزارش ایرنا، مدیر کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر رعایت تناسب بهای بلیت با ارایه خدمات و اصلاح الگوی تعیین قیمت بلیت بر اساس عرضه و تقاضا تاکید کرد.
احد یوزباشی اظهار داشت: حداقل انتظار مردم در موضوع تاخیر پروازها، اطلاع دقیق از وضعیت و ساعت دقیق پرواز ها است که باید توسط شرکت های هواپیمایی این خواسته به حق برآورده شود.
وی به شرکت های هواپیمایی توصیه کرد هزینه ‌های خود را با افزایش قیمت بلیت جبران نکنند، چون این رویه به ضرر مسافران بوده و البته در درازمدت به ضرر شرکت های هواپیمایی نیز است .
یوزباشی اعلام کرد: بنا بر اعلام مدیریت فرودگاه تبریز میانگین تاخیر پروازها در این فرودگاه طی یازده ماهه سالجاری 90 دقیقه است.
به گزارش ایرنا، این در حالی است میانگین تاخیر پروازها در کل کشور حدود 75 دقیقه است.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.