مدیرعامل منطقه آزاد ارس از افزایش 20 درصدی درآمدها در منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: خوشبختانه تراز تجاری منطقه مثبت و بی‌نظیر و حدود 220 میلیون دلار بوده است و 50 میلیون دلار نیز واردات داشته‌ایم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محسن نریمان در آیین افتتاحیه اولین هتل پنج ستاره منطقه آزاد ارس با بیان این مطلب، اظهار کرد: علیرغم فشارها و تحریم‌ها در 11 ماه گذشته، با احتساب عوارض خروج و نفروختن زمین‌هایی که قبلا به تاراج می‌رفتند، شاهد افزایش 20 درصدی درآمد منطقه آزاد ارس هستیم و در دو ماه گذشته نیز معادل 75 میلیون دلار به واردکنندگان قطعات یدکی اختصاص داده‌ایم.
وی با بیان این که میزان جذب سرمایه گذار در سال 97 از مرز 900 میلیارد تومان گذشته است، گفت: با احتساب سرمایه گذاری ارزی‌، بیش از 1300 میلیارد تومان در سال جاری جذب سرمایه داشته‌ایم.
 نریمان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به عضویت نماینده مردم جلفا در یکی از کمیسیون‌های تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی، قانونی تصویب شود تا واردات در این منطقه آزاد شده و چالش احداث فرودگاه برای همیشه حل شود.
 وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از صدور بخشنامه‌های مختلف برای صادرات و واردات در مناطق آزاد خاطرنشان کرد: هر 16 ساعت یک بخشنامه جدید برای ممنوعیت صادرات و واردات کالا صادر می‌شود و این در حالی است که نمی‌توان برای اقلام مهمی همچون کیف، کفش و لباس در اقتصاد گردشگری که مخاطب پسند هستند، بخشنامه‌ی واردات و صادرات صادر کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.