به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی جهانگیری در آیین اختتامیه سیزدهمین المپیاد فرش با اشاره به برنامه های جدید سازمان‌های ملی در خصوص تشکیل کارگروه فرش در استان‌ها اظهار داشت: تشکیل کارگروه فرش در استانداری آذربایجان شرقی مورد پیگیری قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم با تشکیل این کارگروه شاهد انسجام این صنعت در استان باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی تشکل‌های فعال در عرصه هنر و صنعت فرش گفت: به‌ منظور انسجام عملکرد این بخش نیازمند ساماندهی جدی تشکل‌های این حوزه هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، برگزاری المپیادهای علمی را اقدامی ارزنده در اعتلای صنعت فرش دانست و افزود: ورود فناوری در این حوزه ضروری است و امیدواریم بحث‌های فناوری در این بخش علاوه بر مباحث تولید در فروش و بازاریابی نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در عرصه‌های هنری و صنعتی، گفت: تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در استان قدم مهمی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است، ما در این مباحث نمی‌خواهیم موضوعات جدید را وارد اقتصاد استان کنیم بلکه تلاش ما این است که اقتصاد موجود را دانش‌بنیان کرده و اقتصاد حوزه فرش نیز می‌تواند در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.
جهانگیری ادامه داد: فرش دستباف یکی از برندهای ویژه شهر تبریز است که می‌تواند با ماموریت دانش‌بنیان شدن به صورت علمی‌تر، کارآمدتر و با تکیه ‌بر دانش روز دنیا توسعه یابد.
سیزدهمین المپیاد ملی فرش دستبافت با شرکت 170 هنرجوی دختر و پسر از سراسر کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.
این المپیاد در 2 سطح دانش آموزی و دانشجویی در گرایش های مختلف رشته فرش برگزار شد و هنرجویانی از سراسر کشور در این رقابت علمی و عملی حضور داشتند.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.