نصیر شکرانه روز چهارشنبه با حضور در ایرنای مرکز آذربایجان شرقی افزود:کارخانه ماشین سازی در زمان واگذاری به مالک جدید حدود 2 هزار میلیارد ریال بدهی داشت و حقوق، عیدی و پاداش پرسنل و کارگران در سال 96 پرداخت نشده بود.
وی با بیان اینکه ماشین سازی اردیبهشت امسال به مالک جدید واگذار شده است، اظهار داشت: زمان واگذاری تولید در این کارخانه تقریبا متوقف بود و شرکت متعهد به تحویل 64 دستگاه بود.
مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز با بیان اینکه بیش از 60 درصد پیش پرداخت این دستگاه ها در دوره مالک قبلی دریافت شده بود، یادآوری کرد: با این وجود کارخانه اقدام به تامین 64 دستگاه مورد تعهد خود براساس قرارداد قبلی و قیمت جدید کرد و از این بابت 40 میلیارد ریال متضرر شد.
شکرانه ادامه داد: اولین گام مالک جدید کارخانه پرداخت 80 میلیارد ریال از بابت بدهی، حقوق و پاداش پرسنل و کارگران بود و در مرحله بعد 70 میلیارد ریال بدهی سال های گذشته کارخانه ماشین سازی و شرکت ریخته گری آن به بانک ها تسویه و سپس سند توقیفی ماشین سازی آزاد شد.
وی با اشاره به اینکه در زمان واگذاری کارخانه ماشین سازی به مالک جدید ماهانه 6، 7 دستگاه انواع دستگاه تراش در آن تولید می شد، گفت: با برگزاری جلسات تولید هفتگی افراد دخیل در تولید، تعداد دستگاه های تولیدی ماشین سازی در هفته به 16 دستگاه و در هر ماه به بیش از 60 دستگاه رسید و 9 دستگاه با کیفیت بالا نیز برای آلمان تولید شد که یک محموله آن در روزهای گذشته به این کشور صادر شد.
مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز اظهار داشت: مالک جدید این کارخانه 500 میلیارد ریال به عنوان قسط اول به سازمان خصوصی سازی و 480 میلیارد ریال از بابت بدهی به سازمان گسترش پرداخت کرده است.
شکرانه با اشاره به اینکه هم اکنون هر ماه 42 میلیارد ریال به عنوان هزینه جاری در ماشین سازی صرف می شود، افزود: این کارخانه به روال عادی تولید برگشته و بخشی از تولید به فروش رفته و بخشی نیز به ارزش 160 میلیارد ریال در انبار ذخیره شده است.
مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز گفت: تاکنون حقوق، پاداش، عیدی و مزایای یک هزار و 120 کارگر کارخانه و شرکت ریخته گری پرداخت و بخشی از حقوق فروردین آنان نیز از محل تولید تامین شده است.
شکرانه با اشاره به اینکه ماهانه به طور متوسط 25 تا 30 میلیارد ریال دستگاه تولیدی کارخانه فروخته می شود، ادامه داد: تولید ماشین سازی در اسفند به بیش از 20 دستگاه در هر هفته رسیده است.
وی گفت: در 10 سال اخیر در کارخانه ماشین سازی، چنین وضعیتی از بابت پرداخت کامل حقوق، عیدی، پاداش و مزایایی پرسنل و کارگران به وجود نیامده بود به طوری که اکنون کارخانه ماشین سازی پویا و زنده به کار خود ادامه می دهد.
مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز اظهار داشت: این کارخانه در زمان واگذاری حدود 433 نفر نیروی انسانی داشت که اکنون این تعداد به 720 نفر رسیده و 400 نفر نیز در ریخته گری شاغل هستند.
شکرانه، توجه به محیط زیست و توسعه فضای سبز را از اولویت های مدیریت جدید این شرکت اعلام کرد و افزود: در این راستا تاکنون 50 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز هزینه شده است.
وی با اشاره به حواشی و جوسازی های برخی افراد برای کارخانه ماشین سازی با اغراض سیاسی گفت: این گونه اقدام ها به نوعی بی مهری به صنعت و کشور است و به منافع ملی و صنعتی آسیب می زند.
مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز با درخواست از مسئولان و متولیان امر برای حمایت از این مادرصنعت یادآوری کرد: سیاست مداران و متولیان امر باید به این کارخانه به عنوان پشتوانه صنعتی منطقه نگاه کنند و با حمایت از آن موجب رشد صنعت و اقتصاد استان شوند.
شکرانه، راه اندازی کارگاه آهنگری کارخانه ماشین سازی بعد از 12 سال تعطیلی کامل را از دیگر برنامه های آن اعلام کرد و افزود: با راه اندازی این کارگاه برای 60 نفر در 2 نوبت کاری اشتغال ایجاد می شود و در مرحله اول قرارداد، تحویل گلوله های فولادی شرکت مس سونگون در نیمه اول سال آینده به میزان 600 تن بسته شده است.
وی گفت: کارخانه ماشین سازی دارای دانشگاه جامع علمی کاربردی است که علاوه بر پذیرش حدود یک هزار و 500 دانشجو از خارج از کارخانه، آموزش های لازم و کاربردی برای نیروهای شاغل این شرکت را نیز روزانه به مدت 3 ساعت ارایه می شود.
گروه ماشین سازی تبریز با بیش از 50 سال قدمت یکی از بزرگترین کارخانه‌های شهر تبریز واقع در قراملک و تولیدکننده انواع ماشین‌های صنعتی همانند انواع ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشینهای تراش، ماشینهای فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی است.
این کارخانه در سال های اخیر به دلیل واگذاری های نادرست با مشکلات متعددی در مسیر فعالیت خود مواجه بوده است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.