معاون اجتماعی فرمانده انتطامی آذربایجان شرقی جهت جلوگیری از خطرات احتمالی چهارشنبه آخر سال، توصیه‌هایی ارائه کرد.    به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  سرهنگ هاشم شعفی اظهار کرد: مردم با آمدن بهار جنب وجوش دیگری پیدا کرده و آماده استقبال از بهارطبیعت شده اند، اما متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از فروش مواد منفجره و استفاده نابجا در این‌گونه جشن‌ها باعث داغدار شدن تعداد زیادی از افراد جامعه می‌شوند .
وی با بیان این‌که مصدومان چهارشنبه آخر سال اغلب جوانان و نوجوانان هستند، خواستار شد:  والدین در استفاده وسایل آتش بازی بی خطر فرزندانشان را همراهی کرده و اجازه ندهند کودکان به هیچ به تنهایی از مواد آتش بازی و محترقه استفاده کنند.
وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، زیر زمین، محل کار، گفت: از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف باید خودداری کرده در صورت نگهداری مواد آتش بازی، حتی کم خطر حتماً آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
وی افزود: مواد آتش بازی (محترقه و انفجاری) را از دست فروش تهیه نکنید و همیشه در مواقع آتش بازی جهت اطفاء حریق، آب، کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمک‌های اولیه در دسترس باشد.
سرهنگ شعفی اضافه کرد: مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنید و  مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.
وی با بیان این‌که از الکل برای آتش گیری مواد استفاده نکنید، تاکید کرد: از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر ، کوچه و خیابان خودداری کرده و از پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت‌ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش سوزی است جداً خودداری کنید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.