دکتر علیرضا نیرپور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، سه عامل مهم مرگ و میر در شهرستان را بیماری قلبی و عروقی، سرطان، تصادف و سوانح اعلام و کم تحرکی، اختلال تغذیه ای، سیگار، الکل و مواد مشابه را از عوامل خطر و بیماری ها برشمرد.
وی گفت: هم اکنون بیش از هفت درصد جمعیت بالای 30 سال مبتلا به بیماری دیابتی هستند که بیش از 1.7 از آنها شناسایی و در دو سال گذشته نیز با تلاش های انجام شده این رقم به 4.7 افزایش یافته است.
نیرپور تعداد افراد مبتلا به دیابت را 2 هزار و 350 نفر اعلام کرد و افزود: اکثر افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود خبر ندارند که لازم است افراد جهت اطلاع از وضعیت خود به مراکز بهداشتی درمانی در شهر و روستا مراجعه کنند.
وی گفت: نزدیک به 20 درصد افراد بالای 30 سال دارای بیماری فشار خون هستند که در این خصوص نیز باید در تغذیه و عادات زندگی تجدید نظر کنیم؛ هم اکنون 6 برابر استاندارد جهانی در ایران نمک مصرف می شود که باید در مضرات و کاهش مصرف آن اطلاع رسانی شود.
نیرپور از راه اندازی مرکز غربالگری سرطان در آینده نزدیک در اهر خبر داد و افزود: همچنین بزرگ ترین مجتمع ال دی آر شمال غرب کشور با یک هزار متر فضا شامل اتاق های عمل و سایر فضاهای مرتبط در بیمارستان اهر درحال اجراست.
وی با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن نیز با پیگیری های نماینده مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی خریداری و به زودی در محل بیمارستان راه اندازی می شود، اظهار داشت: دستگاه ام ار آی نیز در اولویت دوم کشوری است که اولین ام ار آی در سال آینده به شهرستان سبزوار و دومین دستگاه به شهرستان اهر اختصاص می یابد.
7225/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.