بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی افزود: 56 درصد از کل اتهامات در استان را توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، سرقت مستوجب تعزیر، تخریب، کلاهبرداری، تصرف عدوانی، ممانعت از حق و مزاحمت ملکی تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: ورودی پرونده های کیفری سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9.5 درصد افزایش داشته است.
علیلو گفت: 57 درصد از کل دعاوی استان را مطالبه خسارات دادرسی، مطالبه وجه، مطالبه وجه چک، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، تأمین خواسته، طلاق توافقی، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، اعسار از پرداخت محکوم به، الزام به تمکین و مطالبه خسارت تشکیل می دهد.
وی اظهار داشت: بیش از 70 درصد ورودی زندانیان آذربایجان شرقی افراد متأهل بوده و بیش از 10 درصد جمعیت زندانی استان دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا هستند.
معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با ابراز نگرانی از افزایش آسیب های اجتماعی، خواستار همگرایی و مشارکت دستگاه های اجرایی در ارایه و اجرای طرح های مرتبط با کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و جرایم شد.
وی همچنین بر لزوم اهتمام دستگاه ها در اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم مرتبط با ایام پایانی سال به ویژه حوادث چهارشنبه آخر سال، تصادفات جاده ای و سرقت تأکید کرد.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.