معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی به همراه جمعی از بازرسان ادارات استان از بخش‌های توراکس، اورژانس، دیالیز، بستری، VIP، ICU داخلی، انبار دارو و آشپزخانه و رستوران مرکز پژوهشی، آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز بازدید کرد.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سمیه کریمی در حاشیه این بازدید، گفت: این بازدیدها از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با هیاتی متشکل از نمایندگان دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری، تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری و خانه تشکل‌های غیر دولتی استان و بر اساس دستورالعمل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی از مکان‌های پرتردد مثل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام می‌شود.
وی افزود: صیانت از حقوق شهروندان محور اصلی این بازرسی‌ها بوده و حفظ کرامت انسانی و رعایت حقوق مراجعین از سوی مراکز ارائه دهنده خدمات از جمله اهداف اصلی در این بازدیدها است.
وی اضافه کرد: در این بازدیدها به دنبال ایجاد رویکرد مثبت بین ادارات و افراد مراجعه‌کننده و احترام به حقوق آن‌ها هستیم.
کریمی تاکید کرد: با توجه به این که بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به عنوان بزرگترین مرکز در مانی و آموزشی در شمال غرب کشور، روزانه به ارائه خدمت به تعداد زیادی از شهروندان می‌پردازد، به عنوان یکی از مکان‌های بازرسی انتخاب شد و از بخش‌های مختلف آن اعم از اورژانس، بخش‌های سرپایی و بستری، بخش دیالیز، انبار دارو و آشپزخانه بازدید به عمل آمد.
وی گفت: آشنا کردن پرسنل بیمارستان با حقوق بیمار و نحوه رفتار با مراجعان در راستای احترام به حقوق و شخصیت آن‌ها از جمله پیشنهادات مطرح شده به مدیریت بیمارستان امام رضا (ع) در این بازدید بود.
وی متذکر شد: رعایت حقوق شهروندی از جمله مباحثی است که با فرهنگسازی و آموزش دست یافتنی می‌شود و باید توجه کرد که این حقوق متقابل است، به این معنی که بیماران و همراهان نیز باید به قوانین این مراکز احترام گذاشته و حقوق پرسنل را رعایت کنند.
کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش حاکمیتی و نظارتی استانداری، به نظر می‌رسد بازرسی‌های این چنینی باعث هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها و ایجاد هماهنگی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.