عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز معتقد است که فلسفه ورزش، تربیت بدنی و قهرمان پروری در کشور درست تدوین نشده است.
دکتر سعید نیکوخصلت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ورزش ما چون نتیجه‌گرا و گلخانه‌ای است هنوز نتوانسته‌ایم پشتوانه‌های قوی و خوبی را برای تیم‌های ملی داشته باشیم. ما ابتدا نیاز به سیاست‌گذار و سیستم مدیریتی مناسب و خوب داریم تا فلسفه ورزش به بیراهه نرود. اگر سیاست‌گذاری درست باشد قطعاً ورزش به بیراهه نمی‌رود.
وی گفت: در حال حاضر از دانشکده‌های تربیت‌بدنی زیادی برخورداریم که هر ساله فارغ‌التحصیلان بی‌شماری را در رشته‌های مختلف علوم ورزشی تربیت می‌کنند اما از علوم ورزشی به درستی استفاده نمی‌شود و هنوز هم پایه و اساس مدیریت در فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها سنتی است.
عضو هیأت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: چون در ورزش دقیقاً نمی‌دانیم فلسفه ورزش چه چیزی است، این موضوع سبب شده تا تربیت بدنی و قهرمان پروری در کشور درست تدوین نشود.
نیکوخصلت در پایان افزود: اگر از مدیریت کارآمد و خوبی برخوردار باشیم، قطعاً در انتخاب مربیان چه فنی و چه متخصصان علوم ورزشی به بیراهه نمی‌رویم و سعی می‌کنیم از وجود مربیانی بهره‌مند شویم که قابلیت اجرایی داشته باشند نه اینکه در انتخاب مربیان هنوز هم وابسته به الگوهای ناکارآمد باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.