اجرای صحنه‌ای گروه موسیقی هارای ۲۰ اسفند ماه سال جاری در سالن اقبال آذر، مجتمع الف به سرپرستی «رضا حسینی بقانام» برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سرپرست گروه موسیقی هارای در جمع خبرنگاران، با اشاره به بیستمین سالگرد تاسیس گروه موسیقی کلاسیک آذربایجانی هارای، اظهار کرد: گروه موسیقی هارای با نوازندگی ۱۲ نفر از سال ۷۷ به فعالیت خود آغاز کرده و تاکنون کنسرت‌های مختلفی در کشورهای ترکیه، سوئد، آلمان، نروژ و شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است.
وی گفت: برخی مخاطبان خاص همواره از اجرای کنسرت گروه هارای به ویژه آهنگ مختص تبریز استقبال زیادی می‌کنند، کنسرت تیرماه سال گذشته کنسرت پرفروش گروه بود؛ به طوری‌که در کنسرت تالار معلم سه روز پشت سرهم ۷۰۰ نفر استقبال کردند.
وی اهداف تشکیل گروه موسیقی هارای را رشد نوازندگان در موسیقی کلاسیک آذربایجانی عنوان کرد و گفت: زمانی که موسیقی متولی واقعی ندارد یا باید به طور کلی از موسیقی کناره گیری کرد یا با عشق و علاقه با سختی‌های راه مقابله کرد، رمز موفقیت خود را روش و سبک خاص خود می‌دانیم، همواره سعی کردیم از بازاری  شدن موسیقی دوری کنیم.
حسینی بقانام با بیان این‌که حمایت دولت از موسیقی صفر بوده و هیچ دانشگاه تخصصی برای آموزش موسیقی در استان وجود ندارد، افزود: معتقدم موسیقی هیچ گونه متولی اصلی ندارد؛ چراکه در آموزش رسمی ما جایگاهی ندارد و این باعث شده مردم تصور کنند که موسیقی فقط سبک پاپ است.
وی با انتقاد از وضعیت برخی سالن‌های اجرای کنسرت‌ها در تبریز، گفت: هیچ گونه امکاناتی حتی یک سالن خالی برای تمرین کردن نداریم، وضعیت برخی از سالن‌ها بسیار اسفناک و نامناسب برای استقرار گروه موسیقی جهت انجام تمرینات است.
سرپرست گروه موسیقی هارای با اشاره به عدم حمایت دولت از نوازندگان استان، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها برای برگزاری کنسرت‌ها مجوز صادر می‌کند، تاکنون در این خصوص مشکلی نداشته‌ایم البته ما در ارشاد با هنرمند طرف نیستیم بلکه با کارمندان معمولی سر و کار داریم که آنچنان در حوزه‌ی موسیقی دغدغه‌ای ندارند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.