به گزارش ایرنا، حمید شکری روز یکشنبه در جلسه سرمایه گذاری شهرستان اظهار داشت: تعداد سردخانه های شهرستان به حالت اشباع رسیده و از پس مجوز و تسهیلاتی برای ساخت سردخانه های جدید در شهرستان صادر نخواهد شد.
وی گفت: در حال حاضر ظرفیت سردخانه های نگهداری محصولات باغی در این شهرستان بیش از 238 هزار تن است.
وی افزود: شکل گیری و ساخت مراکز سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی موجب اشتغال زایی قابل توجه در مراغه می شود و در صورت ارائه طرح های این چنینی از سوی سرمایه گذاران، از آن ها استقبال خواهد شد.
شکری اضافه کرد: حمایت از آنها و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می تواند بیکاری را در این شهرستان ریشه کن کند.
وی صنعت بسته بندی را موجب حذف واسطه و حمایت از تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: بسته بندی مناسب تولیدات علاوه بر تقویت صادرات و بازاریابی، امکان سو استفاده و بهره برداری واسطه های داخلی و خارجی از محصولات کشاورزی را از بین می برد.
شکری خاطرنشان کرد: مراغه با بیش از 110 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است و 25 درصد میوه استان در این شهرستان تولید می شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکلات 9 طرح سرمایه گذاری از جمله تولید محصولات بتنی، کشتارگاه صنعتی، تهیه و توزیع محصولات کشاورزی، مجتمع گردشگری و تفریحی، کافه کتاب، جایگاه CNG، مرکز دامداری و مرکز سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.