غلامرضا رسول زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این استان 2 هزار و 706 روستای دارای سکنه دارد، افزود: در پی کولاک و بارش برف پنجشنبه شب و روز جمعه، راه ارتباطی بیش از 50 درصد از روستاهای این استان بسته شده بود.
وی اظهار کرد: روستاهای گرفتار در برف بیشتر در مناطق کوهستانی و برفگیر شهرستان های مراغه، هشترود، چاراویماق، بستان آباد، سراب و ورزقان قرارد دارند.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی گفت: در صورت توقف کولاک ماموران راهداری تلاش می کنند تا امشب و در نهایت ظهر فردا راه ارتباطی این روستاها را نیز بازگشایی کنند.
رسول زاده ادامه داد: هم اکنون راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد خودروها به صورت ایمن در آن ها در جریان است.
وی گفت: 800 نفر از عوامل راهداری از دیروز تاکنون با استفاده از 600 دستگاه برف روب و نمک پاش اقدام به برف روبی و نمک پاشی راه های ارتباطی اصلی و فرعی کرده اند.
آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این اداره کل در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.