حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم جمعه شب در یادواره 54 شهید مسجد عباسیه تبریز، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و توجه به کاروان های راهیان نور را ضروری دانست و افزود: در این ارتباط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نسبت به انتشار وصیت نامه شهدا و انتقال ابعاد مختلف از جان گذشتگی های شهدا به نسل جدید باید اهتمام جدی از خود نشان دهد.
وی با انتقاد از عده ی ای معدود که برگزاری مراسم های یادبود شهدا را زیر سئوال می برند، اظهار داشت: شهدا موجب اقتدار و عزت کشور هستند و ضرورت دارد یاد و نام آنها همواره زنده نگه داشته شود تا رشادت ها، فداکاری ها و ایثار آنها از یادها نرود.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: مروری بر حادثه عظیم عاشورا و حرکت تاریخی امام حسین (ع) نشان می دهد که دلیل اصلی زنده ماندن این قیام به برکت تکرار عزاداری های عاشورا و دهه محرم است، چه بسا اگر تکرار نمی شد، عاشورا و نهضت حسینی از خاطره ها پاک می شد؛ بنابراین در قبال ایثار و فداکاری های شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس باید به نحو شایسته ای گام برداشت.
وی از جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان بهترین روایت گران آن دوران یاد کرد و گفت: این یادگاران زنده آن دوران به دلیل حضور مستمر در جبهه ها بهتر از هر کسی می توانند فداکاری ها و ایثار رزمندگان و شهدا را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهند، چون بر مبنای واقعیات و دور از تحریف، آن دوران را روایت می کنند.
امام جمعه تبریز، جدی گرفتن عملیات اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: جدی گرفتن این موضوع موجب ترویج و گسترش بیش از پیش فرهنگ دفاع مقدس می شود و امروز به علت هجمه سنگین فرهنگی دشمنان علیه کشور، بهترین موقع برای آشنایی جوانان با مناطق عملیاتی دفاع مقدس است که قدم به قدم آن جای پای شهداست.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: اگر نسل جدید از این مناطق دیدن کنند به طور قطع ارزش های دفاع مقدس را زیر سوال نخواهند برد و خواهند فهمید که این امنیت موجود و پایدار توسط چه کسانی به دست آمده است.
آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم حدود 10 هزار شهید، 23 هزار جانباز و یک هزار و 900 نفر آزاده توانست در این امتحان الهی به شایستگی بیرون آید و نام خود را همچون گذشته بار دیگر بر تارک تاریخ ایران و جمهوری اسلامی بنشاند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.