سرهنگ حبیب آبراهه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با اجرای طرح زوج و فرد در آستانه سال جدید، میزان تردد خودرو در بافت مرکز کلان شهر تبریز در سه روز گذشته حدود 20هزار خودرو کم شده است.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای ترافیک آذربایجان شرقی، طرح زوج و فرد از روز چهارشنبه 15 اسفند ماه در محدوده مرکزی تبریزآغاز شده است و رانندگان وسایل نقلیه درون شهری با پلیس در اجرای این طرح همکاری خوبی دارند.
وی محدوده اجرای طرح را چهارراه باغشمال به سمت میدان ساعت، میدان باغ فجر به سمت میدان ساعت، پل قاری به سمت دانشسرا، اول راسته کوچه به سمت میدان نماز و تقاطع فلسطین به سمت میدان نمازاعلام کرد .
رئیس پلیس راهور تبریز گفت: کاهش پنج هزار و 675 مورد خودرو در روز اول و هشت هزار و 280 مورد تردد در روز پنجشنبه نشانگر موفقیت این طرح است و امیدواریم با همکاری مردم ترافیک روانی در این محدوده ایجاد شود.
سرهنگ حبیب آبراهه افزود: برابر اعلام ناوگان اتوبوس رانی در نتیجه اجرای طرح زوج و فرد، زمان سفر با اتوبوس 10 درصد کاهش و در عین حال تعداد مسافر حمل شده از هسته مرکزی شهرتوسط ناوگان اتوبوسرانی تبریز 15 درصد افزایش پیدا یافته است.
وی ادامه داد: در این مدت همچنین تعداد مسافر جابه جا شده با ناوگان تاکسیرانی در محدوده اجرای طرح زوج و فرد افزایش 15 درصدی را نشان می دهد.
رئیس پلیس راهور تبریز تاکید کرد: این آمار و ارقام‌ نشان می دهد وسیله سفر شهروندان در بافت مرکزی تبریز به عنوان محدوده اجرای طرح زوج و فرد از وسیله نقلیه شخصی به وسیله حمل و نقل عمومی تغییر یافته است.
تصمیم برای اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروهای شخصی در محدوده بافت مرکزی و بازار تبریز از پانزدهم اسفند ماه جاری به دلیل ازدحام غیرقابل تصور مردم و وسایل نقلیه در بافت تاریخی بازار در خرید های سال نو اتخاذ شد.
تا قبل از اجرای این طرح، روزانه بیش از 200 هزار دستگاه خودرو در بافت مرکزی و بازار تبریز تردد می کردند، در حالی که خیابان های منتهی به این محدوده تحمل تردد این تعداد خودرو را ندارند.
انتظار می رود با اجرای طرح زوج و فرد تا پایان سال جاری، حضور شهروندان تبریزی و مردم دیگر شهرهای آذربایجان شرقی برای خرید سال نو از بازار تاریخی تبریز بر طبق سنت مالوف، تسهیل و آنان از گیر افتادن در ترافیک چندساعتی در محدوده ای به شعاع یک کیلومتر رها شوند.
بر اساس آمار رسمی، روزانه بیش از 600 هزار دستگاه خودرو در سطح کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز تردد می کنند.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.