بارش برف و کولاک راه 50 درصد روستاهای آذربایجان شرقی را بسته است.

به گزارش ایلنا، مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های آذربایجان شرقی گفت: وقوع کولاک و بارش برف شب گذشته و بامداد امروز راه ارتباطی نیمی از روستاهای این استان را مسدود کرده است و عملیات بازگشایی همچنان ادامه دارد.

غلامرضا رسول زاده افزود: هم اکنون راه‌های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان با تلاش شبانه‌روزی راهداران باز شده است، ولی با توجه به لغزندگی سطح جاده ها، رفت و آمد در آنها به کندی، با سرعت پایین و با احتیاط انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموران راهداری با استفاده از دستگاه‌های برف روب و نمک پاش در حال برف روبی و نمک پاشی راه های ارتباطی اصلی و فرعی هستند، ادامه داد : با توجه به ادامه بارش برف، کولاک و مه تا امشب، بازگشایی همه راه های روستایی میسر نخواهد شد.

مسئول هماهنگی برف روبی راه‌های استان گفت: هم اکنون در تمامی راه های استان پدیده کولاک و مه حاکم است و رانندگان برای رفت و آمد در آنها باید خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

رسول زاده گفت : رفت و آمد در گردنه‌های برف‌گیر و مناطق کوهستانی بدون زنجیر چرخ میسر نیست و رانندگان از رفت و آمد غیرضروری در این مناطق خودداری کنند.

به گفته وی برف روبی و نمک پاشی راه های ارتباطی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی با حضور حدود 800 نفر از عوامل راهداری و با استفاده از 600 دستگاه سبک و سنگین انجام می شود.

آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا است و حدود یک میلیون و 145 هزار نفر در این روستاها سکونت دارند.

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این اداره کل در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.