به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی محمد جواد ظریف در دیدار محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با ایشان با تشکر از همراهی مردم و مسئولان کشور در موضوع تثبیت جایگاه وزارت امورخارجه گفت: استانداران استان های مرزی در سفر های منطقه ای رئیس محترم جمهور و وزرا باید حضور موثری داشته باشند.
وی اظهارداشت: توسعه ارتباطات وتعاملات استانی با همسایگان با هماهنگی وزارت امورخارجه، الویت اول سیاست خارجی منطقه ای جمهوری اسلامی است که استان های مرزی همانند گذشته در این زمینه می توانند نقش بسزایی داشته باشند.
وزیر امورخارجه ایران از توجه و نگاه تعاملی مسوولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی به مجموعه فعالیت ها و خدمات رسانی وزارت امورخارجه در استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.
استاندار آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از تحولات و روند توسعه ای استان بویژه در ارتباط با تعاملات و ارتباطات بین المللی این استان با خارج از کشور، گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بالای اقتصادی و فرهنگی در تبریز، شاهد روند رو به رشد روابط خارجی استان آذربایجان شرقی در سالهای اخیر و پذیرش بیش از 400 هیات خارجی در سطوح مختلف بودیم.
محمد رضا پورمحمدی با تشکر از هماهنگی ها و حمایت های مجموعه وزارت امورخارجه در پیشبرد امور با اهتمام و تلاش های وافر رئیس نمایندگی آن وزارت خانه در تبریز، حمایت بیشتر وزارت امورخارجه بویژه شخص جناب آقای دکتر ظریف برای توسعه بیش از پیش روابط استان با کشورهای خارجی بویژه همسایگان در شرایط جاری کشور را خواستار شدند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین به نقش و جایگاه بی بدیل تبریز و استان آذربایجان شرقی در ارتباط با ظرفیت و توان آن در افزایش و توسعه ارتباطات کشور با همسایگان اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان استان آماده نقش آفرینی و پیشتازی در این خصوص هستند.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.