معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این‌که اشتغال زایی از اهداف طرح بازآفرینی است، گفت: ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، جامعه هدف این طرح است.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد نهاوندیان در جلسه ستاد بازآفرینی استان با بیان این‌که طرح بازآفرینی شهری جزو اولویت‌های دولت است، اظهار کرد: این موضوع را به عنوان پروژه صاحب اولویت ملی پیگیری کرده و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف این طرح انجام گرفته و آئین نامه مربوطه نیز با جدیت دنبال می‌شود.
وی با بیان این‌که زمین‌های دولتی باید از سوی شهرداری و استانداری استان شناسایی شود، گفت: رئیس جمهور خواسته‌اند تا زمین‌های دولتی در اختیار طرح‌های بازآفرینی شهری قرار گیرد.
وی ادامه داد: دولت برای ساماندهی طرح‌های بازآفرینی عزم جدی دارد و در این شرایط اقتصادی حاکم در کشور، اهمیت این موضوع برای اشتغال زایی چندین برابر شده است.
نهاوندیان خاطرنشان کرد: باتوجه این‌که دولت نوعی اهتمام ویژه‌ای در رابطه با طرح‌های بازآفرینی شهری دارد، هم تسهیلات بانکی و هم برای افزایش و تعمیق همکاری دستگاه‌های مربوطه در اجرای آن، آیین نامه پیش بینی شده است.
معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به این‌که بخش خصوصی باید  در راستای توانمندسازی بافت شهری ناکارآمد پای کار آید اما نباید انتظار سودهای کلان را داشته باشد، متذکر شد: بازآفرینی شهری یک حوزه مشارکت جدی برای بخش خصوصی بوده و امروز یک میدانی بوجود آمده که بخش خصوصی بتواند با توجیه اقتصادی در آن حضور پیدا کند.
وی ادامه داد: همچنین اصلاح بافت‌های ناکارآمد در توسعه اجتماعی نیز تاثیر موثری دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.