به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری هشترود با بیان اینکه این شهرستان برای دومین سال متوالی رتبه اول پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون را در آذربایجان شرقی کسب کرد، اظهار داشت:
در سالجاری 19 میلیارد و 133 میلیون تومان تسهیلات کم بهره برای 138 طرح در قالب توسعه پایدار روستایی و اشتغال فراگیر به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با اعلام اینکه نرخ بیکاری هشترود 24.32 درصد است افزود: به رغم ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف، این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری را در استان داراست.
امینیان از هشترودی های مقیم سایر شهرها خواست تا در راستای ایجاد اشتغال در این شهرستان سرمایه گذاری کرده و از بسته های تشویقی و حمایتی دولت در این زمینه برخوردار شوند.
وی همچنین از روسای ادارات خواست تا روند اخذ مجوز و تسهیلات را برای سرمایه گذاران تسهیل کرده و طرح های آماده سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران ارایه کنند.
شهرستان هشترود ظرفیت های بسیاری از جمله در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی، معادن و گردشگری دارد اما به دلیل فراهم نبودن امکان سرمایه گذاری و نبود شغل مناسب، مردم منطقه به نقاط دیگر کشور مهاجرت کرده و به همین دلیل جمعیت این شهرستان از 66 هزار نفر در سال 1385 به حدود 57 هزار نفر در سال 1395 کاهش یافته است.
این شهرستان در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.