استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین روز از هفته درخت‌کاری و منابع طبیعی، با کاشت یک اصله درخت در محوطه استانداری، بر حفظ و حراست از مراتع و جنگل‌ها به‌عنوان مواهب الهی برای نسل‌های آینده تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه منابع طبیعی، مراتع و جنگل‌ها اساسی‌ترین نقش را برای داشتن محیط زیستی سالم ایفا می‌کنند، افزود: هر روز باید روز توجه به محیط زیست و منابع طبیعی باشد و روز درخت‌کاری تنها بهانه‌ای برای تأکید بر اهمیت این موضوع است.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه توسعه جوامع انسانی در برخی موارد با تخریب منابع طبیعی همراه بوده و به منزله توسعه پایداری که حیات را برای نسل‌های آینده حفظ کند نبوده است.
پورمحمدی اضافه کرد: خوشبختانه آگاهی‌های مردم نسبت به اهمیت محیط زیست افزایش یافته و اگر این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، در این صورت می‌توانیم شاهد توسعه پایدار باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تنوع گیاهی قابل توجه در استان، از حساسیت مردم استان نسبت به حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها قدردانی کرد و گفت: کاشتن درخت آسان‌ترین بخش حفظ و توسعه منابع طبیعی است و مراقبت و نگهداری از این منابع به مراتب اهمیت بیشتری دارد.
وی با تأکید بر اینکه باید از داشته‌های خود مراقبت کنیم، افزود: معضل دریاچه ارومیه درس بزرگی برای همه ما بود تا مشکل جدی کمبود آب را با تمام وجود لمس و برای جلوگیری از چنین بحران‌هایی تلاش کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.