به گزارش ایرنا، محمدرضا احمدی روز چهارشنبه در مراسم روز درختکاری افزود: مجموعه مدیریت شهرداری در مسیر توسعه فضای سبز و درختکاری قدم های مثبتی برداشته و همواره برای ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه این بخش در تلاش است.
وی افزود: مراغه به عنوان باغ شهر در کشور مطرح است و مردم و مسئولان باید در حفظ این عنوان تلاش کرده و قدر این نعمت را بدانند.
احمدی اضافه کرد: توسعه باغ شهر و درختکاری علاوه بر زیبایی و ایجاد فضای سبز و توسعه طبیعی شهر، موجب استحکام و تقویت خاک در مقابل بلایای طبیعی می شود.
وی ادامه داد: با ساماندهی دکل های فشار قوی در شهرک امام علی و با بهره برداری از میدان امامت، فضای سبز، پیست دوچرخه سواری و زمین بازی در این منطقه ایجاد خواهد شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر بحران دریاچه ارومیه نه تنها منطقه بلکه کل کشور را تحت تاثیر قرار داده که امیدواریم با فرهنگ سازی های لازم و اقدامات علمی و عملی این دریاچه احیا و از طبیعت بکر منطقه آذربایجان و به خصوص شهر مراغه به عنوان باغ شهر کشور حفاظت شود.
ناظم عزیزی اضافه کرد: مراغه به عنوان باغ شهر کشور به عنوان نماد شهر درختکاری مطرح است و باید از درختانی که متناسب با آب و هوای منطقه بوده و همچنین درختان مثمر و میوه در فضای عمومی و سطح شهر برای نهالکاری استفاده شود.
وی معضل امروز کشور را آلودگی هوا و کمبود فضای سبز عنوان کرد و افزود: زیباسازی و توسعه فضای سبز را باید از مرحله شعار خارج و به مرحله اجرا وارد کنیم تا به باغ شهر بودن مراغه همواره افتخار کنیم.
در این مراسم چند اصله نهال با حضور مردم و مسئولان شهری مراغه به صورت نمادین غرس شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.