شاپور ارصلانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز تعدادی از کارگران حوزه تامین نگهداری خطوط راه آهن استان به دلیل پرداخت نشدن 2 ماه حقوق خود از سوی پیمانکار این حوزه در مسیر ریل قطار اجتماع کردند.
وی اظهار داشت: این تجمع موجب شد تا قطار تربیت معلم تبریز از حرکت باز ماند و قطار مشهد - تبریز نیز در ورودی سکو متوقف شد و مسافران مجبور شدند در این محل پیاده شوند.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: مسئولان راه آهن پیگیر هستند تا از دولت نقدینگی دریافت و از طریق شرکت پیمانکار حقوق معوق کارگران را پرداخت کنند.
ارصلانی با بیان اینکه حدود 650 نفر در زیر مجموعه این شرکت پیمانکاری در راه آهن استان کار می کنند، ادامه داد: در اجتماع امروز حدود 100 نفر از این کارگران شرکت کرده بودند.
وی گفت: در جریان این اجتماع هیچ گونه خسارتی به تاسیسات راه آهن ایجاد نشد و هیچ گونه برخوردی نیز با حاضران روی نداد.
ارصلانی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این اجتماع در حال پراکنده شدن هستند، افزود: با پراکنده شدن کامل این اجتماع آرام، حرکت قطارها طبق روال عادی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.