اسلام جباری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردو به منظور کسب آمادگی برای حضور در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیاست.
وی ادامه داد: این بازیکن جوان به عنوان تنها نماینده آذربایجان شرقی به همراه سایر دعوت شدگان به تیم ملی در مرحله جدید اردوی آمادگی تیم ملی سپک تاکرای جوانان شرکت می کند.
جباری اضافه کرد: مرحله جدید اردوی آمادگی تیم ملی امید سپک تاکرا 17 تا 22 اسفند سال جاری زیر نظر کادر فنی این تیم به میزبانی کرمان برگزار می شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های مراغه در رشته سپک تاکراگفت: در همین راستا اردوی امادگی تیم ملی جوانان سپک تاکرا نیز از امروز چهاردهم اسفند به میزبانی این شهرستان برپا می شود.
سپک تاکرا شبیه والیبال است اما به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می ‌شود این بازی از ورزش‌ های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم 3 بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند 2 ست از 3 ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست 21 امتیاز دارد که در ست سوم تنها کسب 15 امتیاز برای پیروز شدن تیم ها کافی ا‌ست.
هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.